#näeNepsy ry- taustaa

Miksi #näeNepsy ry?

#näeNepsy-toiminta jakaa tietoa neurokirjon ihmisten yhteiskunnallisesta asemasta ja pyrkii parantamaan sitä. Yhdistys mahdollistaa monipuolisen ja vaikuttavan toiminnan: verkkosivujen ylläpitämistä ja kehittämistä, saavutettavuuden parantamista ja yhteiskunnallista vaikuttamista.

Miten voin osallistua?

Voit tukea toimintaamme liittymällä jäseneksi tai kannatusjäseneksi #näeNepsy ry -yhdistykseen. Toiminnan vakiintuessa tilaa on aktiivijäsenille monipuolisesti vapaaehtoistoimintaan.

Haluamme, että elämme yhdenvertaisessa, (aisti)esteettömässä, neurokirjon henkilöille lempeässä maailmassa 5-10 vuoden päästä. Maailma muuttuu, kun tietoa karttuu. On aika poistaa häpeäleimaa eli stigmaa, ehkäistä syrjäytymistä, mahdollistaa neurokirjon henkilöille omannäköinen elämä. Tavoitteena on yhteiskunta jossa jokaiselle on tilaa omana itsenään.